• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75590
+
-

پیشگامی شهرک‌های صنعتی قزوین  در جذب سرمایه‌گذار

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: در 3 سال و نیم گذشته با انعقاد ۳۳۸ قرارداد در شهرک‌های صنعتی در جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در کشور پیشگام هستیم. 

حمیدرضا خانپور در گفت‌و‌گو با مهر اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۵ تاکنون بیش از ۴۷۰ هکتار زمین صنعتی به سرمایه‌گذاران واگذار شده که بیشترین آمار واگذاری‌ها براساس مستندات قراردادها در شهرک صنعتی کمتر برخوردار شامل شهرک صنعتی خرمدشت با ۲۳۲ هکتار و شهرک صنعتی لیا با ۹۷ هکتار زمین صنعتی بوده است. 

وی با اشاره به افزایش جذب سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی خرمدشت توضیح داد: این شهرک یکی از شهرک‌های صنعتی امن برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است. در این زمینه مشوق‌های اعطایی به واحدهای صنعتی شامل ۷ تا ۱۳ سال معافیت مالیاتی، بهره‌مندی از مزایای صندوق ضمانت صنایع کوچک، کاهش پرداخت نقدی و تقسیط بلندمدت حقوق انتفاع است. 

وی یادآور شد: همچنین بهره‌مندی از جاده ترانزیت شرق به غرب و مرکز، پایین بودن هزینه‌های تسطیح اراضی برای ساخت‌وساز، نزدیکی به بازار عمده محصولات صنعتی کشور و شناسایی منطقه قزوین در سطح بین‌المللی به عنوان یک منطقه صنعتی مناسب سرمایه‌گذاری از دیگر مشوق‌های اعطایی به سرمایه‌گذاران در خرمدشت است. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین افزود: با اجرا و بهره‌برداری از این واحدها زمینه اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفر فراهم خواهد شد. 

خانپور گفت: در سال رونق تولید و با توجه به تحریم‌های ظالمانه، خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون با واگذاری ۱۶۷ هکتار از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به ۴۷ متقاضی سرمایه‌گذار، در کشور بیشترین آمار جذب سرمایه‌گذار را به خود اختصاص داده‌ایم که بیانگر عزم جدی مدیران ارشد استان برای ایجاد بستر مناسب و حضور سرمایه‌گذاران استان است. 

وی با اشاره به استقبال خوب سرمایه‌گذاران از نواحی صنعتی کم‌برخوردار و محروم استان تصریح کرد: در 3 سال گذشته ۱۴ قرارداد در ناحیه صنعتی آوج با متقاضیان سرمایه‌گذاری منعقد شده که رتبه چهارم بین شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در جذب سرمایه‌گذار را کسب کرده است. 

رئیس هیات‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان ادامه داد: خوشبختانه با توجه به رشد چشمگیر میزان سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در 3 سال اخیر و کسب رتبه برتر برای استان قزوین در جذب سرمایه‌گذار، شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین امسال از گروه ۲ ساختار مدیریتی به گروه یک ارتقا یافت. 

خانپور افزود: همچنین زمین ساختمان اداری شرکت بعد از ۱۵ سال بلاتکلیفی با آغاز عملیات اجرایی آن در سال گذشته در مرحله پایانی ساخت‌و‌ساز است که تا چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های حمایتی از صنایع کوچک در این مدت گفت: برگزاری اولین رویداد استارت‌آپی صنایع کوچک در کشور، برگزاری اولین رویداد نمایشگاهی رفع نیاز فناورانه صنایع کوچک در کشور، راه‌اندازی کنسرسیوم صادراتی در کشور روسیه و عراق، تشکیل خوشه صنعتی شیرینی سنتی قزوین، برگزاری بیش از 3 نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک، بیش از ۳۱۰ دوره آموزشی برای مدیران و پرسنل واحدهای تولیدی و صنعتی و برپایی ۴۰ تور صنعتی داخل و خارج از استان، حمایت و اعزام ۱۳۹ واحد تولیدی برای حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی با اختصاص یارانه نمایشگاهی، اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور و... از مهم‌ترین اقدامات حمایتی و نرم‌افزای از واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و صنفی بوده است. 

رئیس هیات‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان از جذب سرمایه‌گذار خارجی از کشورهای فرانسه، آلمان، ترکیه و عراق با سرمایه‌گذاری ۴۴۰ میلیون یورو و اشتغال 1112 نفر در شهرک‌های صنعتی کاسپین و لیا خبر داد و یادآور شد: از این 5 واحد تولیدی 3 واحد به بهره‌برداری رسیده‌اند و در مرحله تولید قرار دارند و 2 واحد صنعتی در مرحله ساخت‌و‌ساز قرار دارند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید